Viime päivinä olen miettinyt, että olen ihan idiootti. Vanhoilla päivillä rasittaa itseään kaiken maailman kursseilla. Syksyllä aloitettu venäjän opiskelu ei ole mennyt ihan putkeen. Olen sen verran kriittinen etenkin omia suorituksia kohtaan, että tulokset eivät ole olleet minua tyydyttäviä. Nyt olenkin yrittänyt lukea maanantaiseen kokeeseen huolella. Ei vaan tahdo mennä oppi päähän niin kuin silloin ennen Otsan rypistys

Ensi viikonlopulla on tokon liikkeenohjaajakurssi ja senkin suhteen minulla on tunne, että enhän osaa mitään. Pitää kerrata säännöt, liikkeet ja kurssimateriaali ennen viikonloppua. Onneksi seuraava venäjän kurssi alkaa vasta torstaina, joten ehdin hivenen kerrata tokon teoriaa.

Tänään pitää mennä koirien kanssa kentälle tokotreeniin. Nyt Stellan kanssa saa touhuta mielin määrin, kun tikit ja tötteröt ovat poissa. Pommin kanssa aloitetaan "vieraiden koirien sietokuuri". Täytyy pyytää, että saisin pujotella kentällä olijoita. Pakko saada tuo kakara olemaan reagoimatta muihin koiriin. Ei tästä muuten mitään tule. Kurjaa, että on yksi juttu, jossa tuo koira ei tunnu edistyvän, muutoinhan se on aivan ihanan tottelevainen ja kiltti.

Stellan kanssa olemme steriloinnin dopingeista vapauduttuamme ilmoittautuneet pääsiäisenä kuuteen starttiin: 3 perjantaina Hesassa ja 3 sunnuntaina Liedossa. Ihanaa päästä kisaamaan.

Nyt venäjän kirjojen pariin, ennen kuin pitää lähteä kentälle. Minulla onkin tänään ALO/AVO-ryhmän vetovuoro.